Jedi. Moli. Voli

Ono što sam sebi zacrtala kao „must see“ kada je u pitanju bioskopski repertoar jeste svakako dugoočekivani film Jedi. Voli. Moli sa Juliom Roberts u glavnoj ulozi.

O knjizi sam čula sve pohvale ali sam se nakanila da je pročitam kad je dospela na bestseler listu. Priznajem da sam skeptik kad nešto opčini milione ljudi a pogotovo kad je na naslovnoj strani scena holivudskog filma te sam ovo delo nepravedno pripisala takozvanom chik lit-u.

Knjiga predstavlja autobiografsko putovanje spisateljice Elizabet Gilbert. Ona je zasićena klasičnim životom koji za većinu predstavlja ostvarenje svih snova. Ipak, ne pristaje na kompromise, odlučuje se na promenu, proživljava lični pakao, rastanak sa mužem, lošu vezu.

Kao vid terapije zacrtava put kroz tri zemlje: Italiju,

Indiju

i Indoneziju

gde proučava zadovoljstvo, duhovnost i ravnotežu između ta dva. Ovo putovanje predstavlja intimnu jednogodišnju hroniku. Čitajući je prolazimo kroz fantastične predele ove tri zemlje, učimo o kulturi, jeziku, uživamo u spisateljicinim dogodovštinama i ljudima koje sreće na tom putešestviju ali paralelno imamo priliku da pratimo njen unutrašnji tok svesti, previranja, poniranje do najdubljih emotivnih nedoumica, problema – prisustvujemo njenom sazrevanju u svakom smislu. Inspirativno, potresno, samokritično ali i vrcavo, zanimljivo, duhovito. Jednom rečju - fantastično!

Što se filma tiče, dovoljna mi je činjenica da ću gledati holivudsku miljenicu i zanosnog Havijera Bardema na filmskom platnu u ovoj avanturi.

Očekujem da nema mesta bogznakakvoj dubini u blokbasterskom konceptu ali ne sumnjam da će me fotografija predela ostaviti bez daha. Kao i humor naravno! Ne izlazim bez osmeha na licu!

Postavljam sebi pitanje koje bi tri zemlje bile moj izbor?

Zadovoljstvo, hmmm. Svakako Škotska. Oduvek me privlačila ta lepa zelena zemlja. Gledajući fotografije osećam miris kiše i obrasle mahovine. Vidim patinu srednjevekovnih zamkova i čujem privlačan naglasak koji kao da golica grlo. Pijem čaj i uživam.

Duhovnost. Japan. Mešavina tradicije i moderne tehnologije. Mir pri pogledu na pagode i užurbanost gradova. Egzotična hrana, lepota gejši i odvažnost samuraja (Ken Watanabe – big like). Razmišljam o večnosti.

Ravnoteža. Tanzanija. Malo avanture na afričkom kontinentu nije naodmet. Safari, vožnja kanuom, treking kroz prašume, odmaranje na plaži. Kilimandžaro, Zanzibar... Lek za telo i dušu...

Flash back!

Gledam kroz prozor kišu koja dobuje po prozoru. Lepo mi je i toplo, ispijam svoj prvi nes. Uživala sam na ovom kratkom virtuelnom putovanju.

Koje su vaše tri zemlje?

Razmišljajte o tome i uživajte kao da ste već tamo!

Нема коментара:

Постави коментар